Повітряні фільтри: особливості конструкції

Для роботи двигуна необхідна повітряно-паливна суміш, яка утворюється в необхідних пропорціях безпосередньо в камері згорання. Оскільки повітря набирають з довкілля, його потрібно ретельно очищувати від пилу, квіткового пилку та інших домішок. За це відповідає повітряний фільтр.




Принцип роботи повітряного фільтру

Для спалювання 1 л бензину використовують приблизно 15 кг повітря. І всю цю масу необхідно ретельно очищувати, адже піщинки сприяють стиранню металевих поверхонь та розбалансовують тонко підігнані деталі. В результаті зношення двигуна значно пришвидшується, тому повітряні фільтри підбирають надзвичайно ретельно.

Повітря у двигун потрапляє простим шляхом:

  1. Через повітропровід надходить до фільтра у спеціальному корпусі.
  2. Далі проходить витратомір і потрапляє у камеру згорання.

Повітряний фільтр належить до небагатьох деталей, які можна замінити власноруч. Він розміщений на видному місці під капотом і зручно закріплений.


Особливості конструкції фільтрів

Раніше використовували вугільні та масляно-інерційні моделі, але з часом перейшли на більш зручні та компактні паперові. Зараз придумали якісні мікропористі матеріали, більш якісні та довговічні з іще кращим рівнем фільтрації. Для захисту папір або матеріал можуть просочувати речовинами з певним вмістом смол, які захищають від вологи та хімічних речовин. За формою розрізняють такі:

  1. Круглі. Вони згодяться для старих автомобілів з карбюраторною системою, адже у нових передбачені інші моделі. Для основи в них беруть алюмінієву сітку, оскільки потік повітря проходить під тиском. З часом від них відмовились через недостатню площу фільтрації.
  2. Панельні. Найпоширеніший різновид, який ідеально підходить для інжекторних та дизельних автомобілів. Зазвичай в них застосовують металеву або пластикову сітку для зниження вібрації та деформації матеріалу.
  3. Циліндричні. Наступне покоління після кільцевих, де виправили проблему з невеликою площею фільтрації. Здебільшого їх застосовують для комерційного транспорту або легкового з дизельними двигунами.

У недорогих товарів є лише один шар фільтруючого матеріалу. Для збільшення площі очищення його складають гармошкою. Проте через великі навантаження він доволі швидко забивається.

Досвідчені водії вибирають варіант з двома або трьома шарами, де кожен матеріал відповідає за власний вид забруднення. У двошаровому перед папером обов'язково розташовують синтетичний матеріал, який буде затримувати великі часточки. У тришаровому додають циклонне обертання, щоб тверді частинки осідали всередині корпусу.