В УКРАЇНІ САМОКАТИ ПРИРІВНЯЛИ ДО АВТІВОК

Таким чином, українські власники електросамокатів та моноколес стали справжніми водіями. Це спростить трактування ДТП за участю такого транспорту.

Відповідна норма прописана у Законі “Про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності та розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів”, який підписав Президент України.


Документ поділяє легкі електричні транспортні засоби на дві категорії:

  • легкий персональний електричний транспортний засіб — транспорт з одним, двома, трьома або чотирма колесами, оснащений електромотором потужністю до 1000 Вт і може розвивати швидкість до 25 км/год;
  • низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб — транспорт з одним або декількома електромоторами. Його максимальна швидкість не перевищує 50 км/год, а споряджена маса не більше 600 кг.

Зазначається, що транспортні засоби, які їдуть зі швидкістю понад 50 км/год, не підпадають у ці категорії та розглядатимуться як мотоцикли.

Координатор спільноти U-Cycle Богдан Лепявко зазначив, що в цьому законі врахували рекомендації, напрацьовані велоспільнотою: “Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби й в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій ТЗ, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів та питань, які вже встигли виникнути й широко обговорювалися”.

На його думку, наступним кроком мають стати зміни до правил дорожнього руху – якщо продовжувати слідувати європейському досвіду, то пристрої з нижчої категорії прирівнюються до велосипедів, вищі – до мопедів.