Які бувають види автоґрунту

Автомобільні ґрунти, які також називають праймерами, різняться за складом, призначенням, функціями та результатом, який забезпечують. Вони можуть застосовуватися як окремо, так і послідовно. У статті розповімо про найпоширеніші різновиди.


Антикорозійні ґрунти

Наносяться безпосередньо на метал та виконують захисні функції. Прикладом такого засобу є кислотний грунт для авто — вош-праймер. До його складу входить фосфорна кислота, яка протравлює метал та покращує його здатність до зчеплення з наступними шарами. Також цей матеріал захищає метал від корозії та є особливо ефективним у роботі з оцинкованою сталлю та алюмініем. Кислотний ґрунт наносять дуже тонким шаром. Безпосередньо поверх нього не можна накладати поліефірну шпаклівку або автофарбу.

Наступним етапом завжди має бути ґрунт-наповнювач. Ще один різновид з вираженими антикорозійними властивостями — епоксидний. Він є міцним, хімічно стійким, здатним забезпечити ідеальну герметичність. Цей універсальний засіб підходить як для професійного, так і для домашнього використання. Відрізняється швидким висиханням та зручністю у точковому ремонті.

Ґрунти-наповнювачі (вирівнювальні)

Такі праймери можна наносити поверх захисних ґрунтівок, шпаклівок, старого ЛФП. Їхня задача полягає у вирівнюванні поверхні, усуненні дрібних недоліків, в тому числі, після шліфування. Мають високі показники сухого залишку, що дозволяє наносити їх шаром, товщина якого є достатньою для подальшого шліфування. Також вони здатні забезпечити високу герметичність та адгезію.


Найпопулярнішими видами наповнювачів є акрилові ґрунти. Вони випускаються у різних кольорах та поєднаннях. Це дозволяє підібрати відповідне підґрунтя під фарбу й таким чином знизити її розхід.

Спеціалізовані ґрунти

Сучасні виробники пропонують широкий асортимент автомобільних ґрунтів особливого призначення або таких, що можуть використовуватися як додатковий шар основи. Одним з поширених є спеціальний грунт для пластику з високою еластичністю та достатньою для пластикових поверхонь адгезією — Wet-on-Wet Primer, тобто ґрунт «мокрий по мокрому». Не потребує повного висихання й шліфування.

Класифікація за кількістю компонентів

Окрім складу, функцій та призначення, всі автомобільні ґрунти поділяються ще й за цією ознакою. Однокомпонентні складаються лише з бази і є готовими до застосування одразу ж після покупки. За потреби для доведення їх до потрібної консистенції як технологічну добавку використовують розчинник.

До двокомпонентних засобів входять основа та затверджувач, які продаються в окремих ємностях. Їх змішують між собою за інструкцією безпосередньо перед застосуванням. До комплекту таких ґрунтів також може входити розчинник, який регулює в’язкість матеріалу та його розлив.